jak założyć sklep internetowy z odzieżą w  2022

Masz pomysł na biznes, chcesz założyć własny sklep internetowy z odzieżą w 2022 roku. Szukasz informacji jak założyć sklep internetowy z odzieżą w 2022 ?

Pierwszy krok – DECYZJA.

Chcesz spróbować. Zrobiłeś rozeznanie rynku, wyodrębniłeś swoją grupę potencjalnych klientów. Wiesz co i w jaki sposób chcesz sprzedawać, wierzysz że Ci się uda.

Prowadzisz działalność nierejestrowaną i myślisz o założeniu działalności. Masz swoją grupę klientów. Już sprzedajesz, teraz możesz rozłożyć skrzydła bez „pilnowania” miesięcznych przychodów.

Drugi krok – REALIZACJA

Nie możesz zacząć sprzedawać bez spełnienia odpowiednich wymogów i obowiązków. Są sprawy które „musisz załatwić” i „musisz mieć”.

Zrób wszystko co trzeba, bez odkładania i łudzenia się, że „to nieważne” i „nikt się nie przyczepi”. Dobra wiadomość jest taka, że większość spraw załatwia się raz.

Czyli: zrób, wdroż, zapomnij i czuj się bezpiecznie.

JAK ZAŁOŻYĆ SKLEP INTERNETOWY Z UBRANIAMI?

Zakładanie działalności w branży odzieżowej, nie rożni się od założenia innej działalności w Polsce.

Więcej na temat zakładania własnej działalności przeczytaj TUTAJ.

Wyjaśnienie: W tym wpisie koncentruję się na osobach, które mają założoną działalność gospodarczą.

KIEDY MOGĘ ZACZĄĆ SPRZEDAWAĆ W SKLEPIE INTERNETOWYM?

Masz założoną działalność.

Sprzedajesz odzież online czyli:

– posiadasz sklep internetowy;

– sprzedajesz na allego/OLX/marketplace;

– sprzedajesz na swojej grupie, masz swój fanpage.

MUSISZ ZADBAĆ ABY W „TWOICH MIEJSCACH” SPRZEDAŻOWYCH WSZYSTKIE WYMOGI FORMALNE BYŁY SPEŁNIONE.

Jeśli o to zadbałeś, to już możesz zacząć sprzedawać.

WYMOGI PRAWNE W SKLEPIE INTERNETOWYM

Czego potrzebujesz aby działać legalnie:

1. RODO jest to rozporządzenie unijne, które od maja 2018r. obowiązuje we wszystkich państwach Unii Europejskiej. Więcej o RODO przeczytasz TUTAJ.

Jeśli zastanawiasz się czy wdrożyć RODO, to odpowiedz sobie na kilka pytań, które dla Ciebie przygotowałam:

  • Czy komunikujesz się z potencjalnymi Klientami i masz dostęp do ich danych?
  • Czy obsługujesz Klientów?
  • Czy współpracujesz z Klientami/kontrahentami prowadzącymi działalność gospodarczą?
  • Czy stosujesz monitoring?
  • Czy posiadasz stronę www lub fanpage na Facebooku?
  • Czy sprzedajesz online lub zamierzasz zacząć?

Jeśli na któreś z tych pytań, odpowiedziałeś TAK – to RODO Cię dotyczy i masz obowiązek wdrożenia go w swojej działalności (niezależnie od tego czy jest to działalność gospodarcza, działalność nierejestrowana czy może działasz w formie spółki).

Gdzie szukać wskazówek?

Jeśli decydujesz się na gotowe rozwiązanie, zajrzyj TUTAJ.

2. POLITYKA PRYWATNOŚCI

Jeśli prowadzisz sprzedaż on-line, masz swoją stronę www, fanpage na Facebooku – jednym z podstawowych dokumentów, który powinien pojawić się na Twojej stronie jest Polityka prywatności. Jest to dokument, w którym opisujesz zasady, jakie stosujesz przy przetwarzaniu danych osobowych użytkowników Twojej strony (czyli np. przy zbieraniu tych danych).

Polityka plików cookies

Opisz jakie pliki cookies zbierasz, w jakim celu; Podaj użytkownikowi informację, w jaki sposób może cofnąć zgodę na pliki cookies.

Gdzie szukać wskazówek?

Jeśli decydujesz się na gotowe rozwiązanie, zajrzyj TUTAJ.

3. REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

Krótko mówiąc – jest to kolejny niezbędny dokument gdy prowadzisz sprzedaż on-line. Jest to zbiór informacji, których musimy udzielić Klientom będącym konsumentami. Musimy udzielić, bo wynika to z przepisów prawnych.

Poza tym, że Regulamin to taki zbiór wymaganych przez prawo informacji, dla mnie (i mam nadzieję powoli także dla moich Klientów, których tego uczę), Regulamin ma być czymś więcej. Ma być to Q&A zasad obowiązujących przy zakupie.

Gdzie szukać wskazówek?

Jeśli decydujesz się na gotowe rozwiązanie, zajrzyj TUTAJ.

ILE KOSZTUJE ZAŁOŻENIE SKLEPU INTERNETOWEGO Z ODZIEŻĄ?

Pewne koszty stałe, które będą dotyczyć każdego to m.in. te związane z wykupieniem domeny i wsparciem ekspertów (grafik, księgowa, prawnik).

Dalsze koszty będą zależne od twojej własnej koncepcji na biznes (myślę, że w dużej mierze uzależnionej od decyzji- ile chcesz/możesz wydać i z jakim „rozmachem” chcesz działać).

Pytania pomocnicze dla Ciebie:

  1. Czy chcesz zainwestować w reklamę?
  2. Czy potrzebujesz pracowników?
  3. Czy towar będziesz sprzedawał na zasadzie dropshippingu czy będziesz potrzebował magazynu?
  4. Ile towaru potrzebujesz „na start” LUB nie inwestujesz – działasz na zasadzie dropshippingu?
  5. Potrzebujesz „biura” czy będziesz pracował zdalnie z domu?

PRZYKŁAD:

reklama vs. brak reklamy

  1. Realne zyski z reklamy nie zrekompensują mi kosztów wygenerowanych przy promowaniu produktów. Nie mogę sobie pozwolić na brak przychodów.
  2. Strata na początku jest dla mnie oczywista. Postawiłem na reklamę, nie po to aby szybko wygenerować zysk. Zależy mi na wypromowaniu marki. Wiem, że zysk z reklamy to inwestycja długotrwała i mozolna.

Musisz być przygotowany na koszty stałe, reszta zależy od Ciebie. Oszacuj, co Ci się bardziej opłaca. Na co w danym momencie możesz sobie pozwolić, jaka droga teraz jest dla Ciebie optymalna.

JAK ZAŁOŻYĆ SKLEP INTERNETOWY W 2022, WSKAZÓWKI:

Nie ma jednego modelu na biznes. Jest wiele czynników niezależnych, losowych, które wpłyną i będą wpływały na rozwój Twojej firmy.

Zabezpieczenia prawne, budowanie firmy zgodnie z prawem to jest Twój wybór- obowiązek, na to masz realny wpływ. Ureguluj co koniecznie. Tam gdzie możesz, zabezpiecz się. Poczucie bezpieczeństwa da Ci spokój. Spokój który każdy Przedsiębiorca w Polsce potrzebuje.

Jestem radcą prawnym, pomagam i prowadzę Przedsiębiorców.

Wiem, czego potrzebuje Twoja firma na start.

Jeśli masz wątpliwości- napisz do mnie.

Skorzystaj z konsultacji prawnej lub gotowych rozwiązań dla Twojej działalności [SPRAWDŹ E-SKLEP]

Jak założyć sklep internetowy z odzieżą w 2022 roku