Dropshipping oczami Sprzedawców

OPINIE

Dropshipping oczami Sprzedawców

Nie wiesz czy dropshipping jest dla Ciebie? Nie wiesz czy Ci się opłaci? Poczytaj opinie sprzedawców pracujących w tym modelu.

Dropshipping jest nowym ale dynamicznie rozwijającym się tematem w polskim biznesie. A jak to bywa z czymś nowym – chce się to poznać od podszewki.

Z tego względu, postanowiłam również w tym kontekście, wyjść naprzeciw Twoim oczekiwaniom i w możliwie najlepszy i najprostszy sposób przekazać Ci wiedzę praktyczną dotyczącą dropshippingu.

Dlatego do tego projektu zaprosiłam sprzedawców, którzy prowadzą swój biznes właśnie w tym modelu.

Zadałam im 7 najczęściej pojawiających się pytań o dropshipping, prosząc, żeby podzielili się ze mną swoim doświadczeniem, odczuciami związanymi z takim modelem sprzedaży. Moim celem było zdobyć i przekazać cenne rady i wskazówki tym osobom, które dopiero zaczynają sprzedaż w ten sposób albo też zastanawiają się czy po prostu „wejść w to”.

Na jakie pytania znajdziesz odpowiedzi w tym artykule?

✅Od czego warto zacząć sprzedaż w dropshippingu?
✅Co jest największą wadą takiej sprzedaży?
✅Jaka jest największa wada dropshippingu?
✅Jakie jest największe ryzyko działania w tym modelu (pozornie bardzo atrakcyjnym)?
✅O czym należy pamiętać?
✅Co warto delegować?

Wpis ma formę Q&A – tak, żeby łatwiej było Ci się poruszać po tym artykule i znaleźć potrzebne Ci informacje.

Zaczynamy 🙂

Co zachęca do rozpoczęcia sprzedaży w ramach dropshippingu?

„Dzięki opcji ‘dropshipping’ nie musimy martwić się magazynami, zamawianiem towarów czy też pakowaniem. Możemy skupić się na ulepszaniu sklepu internetowego oraz sposobu prezentowania informacji klientom.”

„Pracując w modelu dropshippingowym producent udostępnił mi swoje zdjęcia, realizuje szybko wysyłki i przede wszystkim ma już stworzoną tabelę rozmiarów, co przy sprzedaży odzieży w Internecie jest bardzo ważne.”

„Dropsshipping był naturalnym wyborem ze względu na to, że nie pochłania tak dużo pracy przy obsłudze zamówień.”

Zdecydowanie najważniejszą rolę odgrywa tu czynnik ekonomiczny – brak konieczności posiadania magazynu a także czas, który można zaoszczędzić poprzez skorzystanie z opisów i zdjęć produktów producenta oraz którego nie poświęca się na wysyłkę towaru.

Co jest największą zaletą dropshipingu?

„Brak przymusu magazynowania towaru, zamawiania materiałów do pakowania.”

„Największą zaletą dropshippingu jest zlecenie obsługi realizacji zamówień bezpośrednio hurtowni – my jako sklep, poświęcamy wówczas czas na tworzenie nowych funkcjonalności oraz udoskonalaniu aktualnych. Możemy również w tym czasie skupić się na integracji z kolejnymi hurtowniami oferując tym samym większą różnorodność produktów.”

„Drugą wielką zaletą dropshippingu jest to, że sama obsługa sklepu nie zabiera wiele czasu i pozwala na zajęcie się innymi sprawami. Ma to duże znaczenie szczególnie na początku działań gdy ten czas trzeba poświęcić na konfigurowanie kampanii reklamowych i innych działań marketingowych.”

Podsumowując – można powiedzieć, że właśnie wyżej wymienione zalety, zachęcają do podjęcia sprzedaży w modelu dropshippingowym.

Co jest największą wadą dropshippingu?

„Główną wadą, jaką zauważamy są nie do końca spójne informacje o stanach magazynowych, które niektóre hurtownie udostępniają (może to powodować, że my jako sklep sprzedamy produkt, który jednak w hurtowni nie widnieje w odpowiedniej ilości.”

„Brak wpływu na wysyłkę towaru.”

„Nie widzisz produktów i nie wiesz czy rzeczywiście jakość jest dobra.”

„Największą wadą dropshippingu według mnie jest brak kontaktu z produktamiBrak szczegółowej wiedzy na temat sposobu zapakowania, ilości wysyłanych paczek itp. Zdarza się, że czasami ciężko jest udzielić odpowiedzi bardziej wymagającemu klientowi. Ważna jest tutaj ścisła współpraca z dostawcą.”

Podobnie jak pisałam o tym, w moich artykułach, dropshipping jest tak naprawdę współpracą wirtualną, przez co nie mamy pewności ani też wpływu na jakość samego towaru jak i wysyłki. Ryzyko to, jest niestety wpisane w dropshipping.

Jakie jest największe ryzyko w sprzedaży w modelu dropshippingu?

„Największym ryzykiem wydaje się to, że sklep może zostać postrzegany jako nierzetelny np. w sytuacji gdy sprzedamy większą liczbę produktów niż te fizycznie dostępne w magazynie. Taka sytuacja może nastąpić na skutek chwilowego problemu z synchronizacją czy na skutek błędnie otrzymywanych informacji z hurtowni.”

„Zwroty od klientów, których producent nie przyjmuje.”

„Ryzyko, jest takie, że nie widzisz produktu ( branża modowa ) nie wiesz czy zamówienia nie zostana pomylone, co odbije się na twojej reputacji.”

„W branży odzieżowej sporym zagrożeniem mogą okazać się zwroty. Jeśli hurtownia, z którą współpracujemy, ich nie przyjmuje, może okazać się, że w krótkim czasie zostaniemy zasypani towarem zwróconym przez klientów. Na drugim miejscu postawiłbym ryzyko wycofania się hurtowni z obsługi tego modelu sprzedaży. W ubiegłym roku jedna z hurtowni wycofała się przed sezonem świątecznym i wielu sprzedawców miało problem.

„Uważam, że ten model sprzedaży jest mało ryzykowny. Nie mając towaru, nie ma ryzyka. Ryzyko, że pozostaniesz z niesprzedanym towarem zostaje tutaj wyeliminowane.”

„Z innej strony patrząc, widzę że dropshipping w Polsce jest coraz bardziej popularny i największym trudem jest przebicie się przez konkurencję.”

Jak widać, ryzyko każdy sprzedawca postrzega na swój sposób i ze swojej perspektywy. Dużo zależy od branży, w jakiej prowadzona jest sprzedaż.

Jaką wskazówkę dałbyś osobom rozpoczynającym sprzedaż w modelu dropshippingu?

„Po pierwsze polecam zrobić rozeznanie w dostępnych hurtowniach – nie wszystkie hurtownie oferujące dropshipping mają informację na stronie. Warto wysłać zapytanie do interesującej nas hurtowni.”

„Poznaj się dobrze z hurtownią/producentem i buduj pozytywne relacje. To ułatwia później kontakt i pomaga rozwiązywać ewentualne spory.”

„Przeszukać Internet, sprawdzić czego brakuje aktualnie na rynku, nie walczyć tylko ceną na rynku, a podejściem do klienta. Musisz pamiętać o tym, że nie tylko Ty będziesz mieć te same produkty na sklepie, ważne więc jest aby dokładnie zapoznać się z tematem.”

„Po pierwsze, dokładnie zbadać rynek, sprawdzić kto czym handluje, w której hurtowni się zaopatruje, śledzić konkurencje, zapisać się na wszystkie możliwe newslettery z branży, dużo czytać i notować a w międzyczasie szukać hurtowni i co bardzo ważne podpisać z nią umowę.”

„Uważam, że wchodząc w ten rodzaj biznesu trzeba wiedzieć czego się chce i dążyć do celu. Wiem po sobie, że początki są bardzo trudne, czego obecnie sam doświadczam. Nie będę tutaj się rozpisywał i udzielał wskazówek, ponieważ sam się uczę. Według mnie  taki rodzaj handlu jest świetną alternatywą dla kogoś kto pracuje na etacie i chce jednocześnie spróbować swoich sił w handlu.”

Podsumowując – dobry research to najważniejsze od czego musisz zacząć. Bez zbadania rynku i konkurencji, będzie Ci trudno osiągnąć sukces.

O czym warto pamiętać zaczynając sprzedaż online w modelu dropshipping?

Poniżej zebrałam, te które pojawiały się najczęściej, a więc również Ty powinieneś zadbać o nie w pierwszej kolejności:

– zabezpieczenie swoich interesów w umowie z hurtownią,

– research zapotrzebowania na rynku,

– zadbanie o dobrze działający sklep internetowy (strona wizualna i techniczna), 

– SEO,

– Regulamin sprzedaży i prawne aspekty sprzedaży,

– polityka prywatności na stronę

– marketing (strona internetowa, social media)

-RODO,

– przygotowanie biznes planu i strategii biznesu.

Jakie zadania oddelegowałeś przygotowując się do sprzedaży online?

Tutaj również, wyszczególniłam najważniejsze i najczęściej pojawiające się odpowiedzi:

– zabezpieczenie swoich interesów w umowie z hurtownią,

– Regulamin sprzedaży i prawne aspekty sprzedaży,

– RODO,

– SEO,

– marketing (strona internetowa, social media)

Mam nadzieję, że ten artykuł był pomocny.

Za współpracę i podzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem, dziękuję:

7 PYTAŃ O WZÓR UMOWY O DROPSHIPPING

DROPSHIPPING co to jest i czy warto skorzystać

SPRAWDŹ PAKIETY DOKUMENTÓW

DROPSHIPPING

CHCESZ ZACZĄĆ SPRZEDAŻ W MODELU DROPOSHIPPING?

ZADBAJ O BEZPIECZEŃSTWO SWOJE I SWOICH KLIENTÓW

UREGULUJ NAJWAŻNIEJSZE PRAWNE ASPEKSTY TWOJEJ DZIAŁALNOŚCI