polityka prywatności - wzór

na stronę internetową i social media

Prowadzisz blog, masz swoją stronę www lub social media?

Nie znasz się na przepisach, ale chcesz działać bezpiecznie, legalnie i ze spokojem

Czujesz się jak dziecko we mgle, ale zależy Ci na tym, żeby uniknąć kar finansowych w związku z brakami w dokumentacji?

Od czego zacząć?

W zależności od tego, na jakim jesteś etapie, dobierz najlepszy Pakiet dostosowany do Twoich potrzeb.  Możesz też skorzystać z indywidualnego wdrożenia. W tym celu, napisz do mnie.

Na etapie składania zamówienia, możesz wygenerować fakturę VAT.

  • Od razu po zakupie otrzymasz dostęp do dokumentów.
  • Pobierz je na swój dysk komputera i dostosuj zgodnie z moimi instrukcjami. 
  • Opublikuj na swojej stronie i odhacz przykry obowiązek.

E-COMMERCE

TWOJA CHECKLISTA

(jeśli zlecasz komuś wykonanie logo, grafik, wspisów)

(gdy masz księgową lub innym osobom udostępniasz dane)

(jeśli współpracujesz z innymi osobami)

pomogę Ci w tym

SPRAWDŹ PAKIETY

POLITYKA PRYWATNOŚCI

97 zł
  • Polityka prywatności + polityka plików cookies wzór doc
  • Facebook i Instagram zgodny z RODO
  • Stopka e-mail zgodna z RODO
  • Newsletter zgodny z RODO
  • Gotowe checkboxy/komunikaty do natychmiastowego wdrożenia
  • E-instrukcja

BONUS: Wskazówki na stronę WWW, dzięki którym dostosujesz komunikat cookies, formularze kontaktowe  itp., instrukcję jak i gdzie publikować Politykę prywatności w sytuacji gdy nie posiadasz strony internetowej (np. sprzedajesz wyłącznie na Allegro lub OLX lub masz tylko social media) oraz aktualizacje przez 12 miesięcy.

pakiet sprzedażowy

397 zł
  • PAKIET POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • WSPARCIE ON-LINE (E-MAILOWE)
  • PAKIET SPRZEDAŻOWY
  • Regulamin sklepu internetowego,
  • Formularz zwrotu,
  • Pouczenie dot. odstąpienia,
  • Procedura reklamacji
  • Aktualizacje przez 12 miesięcy
  • Instrukcja dostosowania ścieżki zakupu (checkboxy, zgody)
  • WSPARCIE ON-LINE (emailowe) dot. Pakietu Polityka prywatności i Pakietu sprzedażowego.  Masz pytania? Odpowiadam na nie od razu lub max. następnego dnia.

PAKIET SPRZEDAŻowy + rodo w firmie

697 zł
  • PAKIET POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • WSPARCIE ON-LINE (E-MAILOWE)
  • PAKIET SPRZEDAŻOWY
  • RODO W FIRMIE
  • polityka ochrony danych,
  • zasady pracy RODO,
  • dokument audytowy, 
  • rejestr czynności przetwarzania z przykładami,
  • rejestr kategorii  przetwarzań z przykładami,
  • procedura realizacji praw osób RODO
  • procedura zgłaszania naruszeń
  • rejestr naruszeń
  • analiza ryzyka RODO,
  • zgody RODO,
  • zgody marketingowe,
  • zgody na wizerunek,
  • klauzule RODO,
  • upoważnienie,
  • umowa powierzenia,
  • rejestr umów powierzenia.

SZYBKO I SPRAWNIE dostosujesz dokumenty

DOKUMENTY OTRZYMASZ OD RAZU PO ZAKUPIE

Możesz dostosować wzory już tego samego dnia.

INSTRUKCJA

Konkretna i prosta instrukcja pozwoli Ci na szybkie i sprawne dostosowanie dokumentów do Twoich potrzeb.

DOKUMENTY Z MINIMALNĄ LICZBĄ PÓL DO UZUPEŁNIENIA

Większość dokumentów jest już prawie gotowa. Ograniczyłam liczbę pól do uzupełnienia do niezbędnego minimum.

MASZ WĄTPLIWOŚCI co znajdziesz w pakiecie?

PRZECZYTAJ

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Najważniejszy dokument, dzięki któremu spełnisz obowiązek informacyjny wynikający z RODO oraz Użytkowników strony WWW.

STOPKA E-MAIL ZGODNA Z RODO

Gotowy wzór do wdrożenia; W 3 minuty dostosujesz swoje e-maile do RODO i zadbasz o komunikację z Klientem.

FACEBOOK I INSTAGRAM ZGODNY Z RODO

Instrukcja dzięki której, w 5 minut dostosujesz swój fanpage na Facebooku i profil na Instagramie do RODO spełniając tym samym wymagania RODO i Facebooka.

NEWSLETTER ZGODNY Z RODO

Chcesz zadbać o podtrzymanie relacji ze swoimi odbiorcami, newsletter jest świetnym narzędziem. Żeby go prowadzić, musisz zadbać o jego zgodność z RODO. Otrzymasz ode mnie gotowe komunikaty i wzory.

REGULAMIN SPRZEDAŻY

W Regulaminie znajdą się wszystkie najważniejsze informacje dotyczące usług i produktów oraz niezbędne postanowienia wynikające z przepisów prawa, w tym ustawy o prawach konsumenta. To jest takie Twoje must have sprzedawcy.

FORMULARZE ODSTĄPIENIA/PROCEDURĘ REKLAMACJI

Jako sprzedawca musisz zapewnić Klientom prawo odstąpienia od umowy oraz procedurę reklamacji. Znajdziesz to w Pakiecie dokumentów.

RODO DLA FIRMY

Poza Polityką prywatności w ramach RODO, musisz zadbać także o aspekty wewnętrzne firmowe. W Pakiecie otrzymasz komplet kilkunastu niezbędnych dokumentów, który pozwoli Ci wdrożyć RODO w swojej działalności. Dostajesz informację o kontroli? Nie ma problemu, otwierasz Pakiet i przesyłasz moje dokumenty.

WYBIERZ TO CZEGO POTRZEBUJESZ

JAK MOGĘ CI POMÓC?

POLITYKA PRYWATNOŚCI przeczytaj więcej...

polityka prywatności strony internetowej - wzór prosto od prawnika

Jest maj 2018 r. Wchodzi w życie dyrektywa RODO. Od tego momentu wszystkie firmy muszą się mieć na baczności. Ty też. Jeden błąd może Cię kosztować dziesiątki lub setki tysięcy złotych. Co robić?

Na początek zadaj sobie pytanie

Czy:
  • posiadasz stronę internetową lub fanpage na Facebooku?
  • wysyłasz newsletter za pośrednictwem poczty elektronicznej?
  • współpracujesz z klientami indywidualnymi lub przedsiębiorcami wpisanymi do CEIDG?
  • wystawiasz faktury lub rachunki? 
  • używasz danych osobowych w celach marketingu bezpośredniego, prowadzisz newsletter? 
  • zatrudniasz pracowników lub masz współpracowników? 
  • przechowujesz jakiekolwiek dane osobowe w formie papierowej lub elektronicznej np. na komputerze lub na mailu? 
Jeżeli choć na jedno pytanie odpowiedź brzmi: “TAK”, to oznacza, że należy wdrożyć RODO, by spełnić obowiązki informacyjne w Twojej firmie

To poważna sprawa

Od 2018 roku: 👉 na polskie firmy Urząd Ochrony Danych Osobowych nałożył 35 kar na łączną sumę 2,2 miliona € (ok. 10 milionów złotych),  👉 firma Fortum Marketing and Sales Polska S. A. zapłaciła okrągły milion € kary 👉 pierwszą karę otrzymała firma Bisnode Polska Sp. z o. o. – 220 tysięcy €, czyli ok. miliona złotych, 👉 kary zapłaciły także takie firmy i instytucje jak Santander Bank Polska, Millenium Bank, Politechnika Warszawska, ERGO Hestia, Cyfrowy Polsat, Enea, Warta, Morele.net, 👉 te kary to jeszcze nic. Największe kary za naruszenie RODO to:
  1. Amazon – 746 mln €.
  2. WhatsApp – 225 mln €.
  3. Google – 90 mln €. 
  4. Facebook – 60 mln €. 
  5. Google – 60 mln €.
  6. Google – 50 mln €.
  7. H&M – 35 mln €. 
  8. TIM – 27,8 mln €. 
  9. Enel Energia – 26,5 mln €. 
  10. British Airways – 22 mln €. 
👉 urząd nie patrzy, jak duża jest firma, ani czym się zajmuje. 

Łamiesz RODO - będzie kara.

Dlatego tak ważne jest dbanie o porządek prawny firmy. Ale czy polski przedsiębiorca ma na to czas? 

Pomyśl:

godziny w urzędach, 

kolejne godziny w korkach, 

gaszenie pożarów w firmie, bo przecież trzeba zarabiać pieniądze, 

wszyscy wszystko chcą na już. 

A jeszcze wypadałoby trochę pożyć, odpocząć, spędzić czas z rodziną. 

Tylko kiedy? 

Dodaj do tego klątwę polskich przedsiębiorców, czyli:

“Wszystko sam zrobię najlepiej”.

W tym przypadku to się nie sprawdzi.

Możesz:

  • bazować na tym, co dostałeś od informatyka lub programisty (tylko czy wiesz co dostałeś i czy informatyk/programista wie co Ci przekazał? Czy to na pewno jest Polityka prywatności z polityką plików cookies? Czy na pewno jest aktualna?
  • skopiować cudzą Politykę prywatności (tylko czy wiesz co grozi za kopiowanie i jakie konsekwencje mogą Cię spotkać)
  • przeczytać cały internet w poszukiwaniu wartościowych informacji, tylko czy masz na to czas i odpowiednią wiedzę, żeby odsiać nieaktualne informacje lub informacje wprowadzające Cię w błąd 

A i tak nie będziesz mieć pewności, czy Twoja Polityka prywatności spełnia wymagania. Na podobnej zasadzie możesz się leczyć korzystając z Google lub dobrych rad znajomych. Dopóki jednak nie skorzystasz z pomocy specjalisty, nie będziesz mieć pewności, jak rozwiązać swój problem.

Tymczasem ja już wiem:

👉 na co zwrócić uwagę, 

👉 o co pytać, 

👉 czego szukać, 

👉 co musi się znaleźć w dokumencie, 

👉 jakich sformułowań można użyć, a jakich nie,

👉 jakie błędy najczęściej popełniają polscy przedsiębiorcy,

👉 i jak ich przed tymi błędami chronić. 

Czy wiesz, że...

W celu świadczenia usługi newsletter musisz mieć odrębną, udzieloną dobrowolnie zgodę użytkownika. Wiele firm wrzuca akceptację zgód do jednego koszyka, a tak nie można, i grozi za to kara.

Zadbaj o swoją firmę. 

Zamów kuloodporną politykę prywatności prosto od prawnika działającego i współpracującego na co dzień z branżą e-commerce.

Kiepska polityka prywatności to droga do upadku

I nie mam tutaj na myśli tylko kary do 4% rocznych obrotów. Jeśli nie jesteś pionierem w swojej branży, to najprawdopodobniej masz konkurencję.

Niedokładna, wybrakowana polityka prywatności to dla nich prezent

Jeśli nie konkurencja, to czasami wystarczy klient, który ma gorszy dzień i który chce uzyskać od Ciebie więcej niż chcesz lub możesz mu dać. Gdy złoży skargę do Prezesa UODO, będziesz musiał tłumaczyć się z braków w swoim biznesie, a w konsekwencji najczęściej zapłacić karę i odszkodowanie.

Wolisz inwestować czy tracić?

Czasami „pójście na skróty”, niedopatrzenie lub niedopilnowanie tematu może skutkować tym, że zamiast zainwestować w marketing lub w inne istotne obszary Twojej działalności, będziesz musiał przeznaczyć konkretne kwoty na opłacenie kar.

Co musi zawierać Polityka Prywatności Twojej firmy?

Polityka prywatności to dokument, który zawiera informacje o przetwarzaniu danych osobowych w Twojej firmie. 

Jego stworzenie to prosty krok do spełnienia obowiązku informacyjnego wynikającego z przepisów RODO. Niespełnienie obowiązków informacyjnych na stronie internetowej to najczęstsza przyczyna nałożenia kary przez Prezesa UODO. 

Dokument musi określać:

  • jakie dane osobowe przetwarza administrator, 
  • w jakim celu, 
  • w jaki sposób je zbierasz,
  • w jaki sposób dbasz o ich bezpieczeństwo.

Najpóźniej w momencie pozyskania danych osobowych musisz poinformować daną osobę o jej prawach do:

  • żądania od administratora dostępu do danych osobowych dotyczących osoby, której dane dotyczą; 
  • sprostowania danych osobowych; 
  • usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych; 
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania; 
  • przenoszenia danych; 
  • wniesienia skargi do organu nadzorczego, czyli Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Musisz udostępnić dokument w powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. 

Dodaj link na swojej stronie www, a jeśli nie masz strony www, a korzystasz z social mediów, które musisz dostosować, politykę prywatności możesz opublikować w innych miejscach. (W Pakiecie dokumentów znajdziesz szczegółowe instrukcje ze screenami, jak krok po kroku to zrobić).

Czy mogę napisać politykę prywatności sam?

Tak. Ale nie warto. 

Równie dobrze możesz samodzielnie naprawić samochód albo zrobić remont elektryki w domu. Jeśli nie masz o tym pojęcia, jednak nie radzę.
To, że coś jest możliwe, nie oznacza, że jest najlepszym rozwiązaniem.

Tak jak dobrze działający samochód musi spełniać szereg warunków, by uzyskać homologację, a sprawna elektronika w domu musi działać według określonego schematu, tak polityka prywatności musi spełniać określone wymagania, by chronić Twoją firmę. 

Jakie?

1. Musi być dostosowana do Twojej działalności

To tutaj darmowy wzór polityki prywatności staje się bezużyteczny – nie uwzględnia instrukcji pozwalających na dostosowanie jej do siebie. Wzory dostępne za darmo w Internecie są ogólne, bardzo często wybiórczo podchodzą do biznesu. W moich Pakietach zawierających Politykę prywatności, dostaniesz konkretne instrukcje – konkretne podpowiedzi – sugestie, spośród których wybierasz to, co Ciebie dotyczy. Prowadzę Cię przez ten dokument za rękę.

2. Musi określać cele przetwarzania danych osobowych

Najczęściej spotykane cele to dążenie do wykonania umowy, realizacja usług, przedstawienie oferty, administrowanie kontami w social mediach, wysyłka newslettera, realizacja obowiązków wynikających z przepisów prawa, odzyskiwanie odrzuconych koszyków oraz ochrona prawnie uzasadnionego interesu Administratora. Kluczowy jest także obszar danych wrażliwych. 

Czy w darmowych wzorach znajdziesz wszystkie te informacje? Nie spotkałam się jeszcze z takimi wzorami.

3. Musi być zgodna z prawem

Przepisy określają konkretne punkty i postanowienia, które musisz w niej zawrzeć. Brak jednego punktu sprawia, że Twoja polityka jest wybrakowana. Pamiętaj, że Polityka prywatności musi być zgodna w szczególności z RODO, Ustawą o ochronie danych osobowych i Ustawą Prawo telekomunikacyjne. Musi też wskazywać prawa użytkowników, których dane osobowej przetwarzasz. Powinna zawierać adres do korespondencji właściciela strony i administratora danych osobowych i adres poczty elektronicznej. Kupując przygotowany przeze mnie Pakiet dokumentów, otrzymujesz dokumenty uwzględniające aktualny stan prawny. Dodatkowo, w razie zmian w prawie, przez okres 12 miesięcy masz bezpłatny dostęp do aktualizacji dokumentów.

4. Musi być odpowiednio udostępniona

Żeby uwzględnić wymogi RODO, nie wystarczy dodać Polityki prywatności na stronie. Musisz ją także udostępnić w swoich social mediach, w odpowiednich miejscach na stronie (np. przy zapisie na newsletter/pod formularzami kontaktowymi), w stopce e-maila. W Pakiecie dostaniesz gotowe komunikaty, zgody i instrukcje ze screenami, jak dostosować wszystkie najważniejsze obszary w Twojej działalności.

Pakiet dokumentów pozwoli Ci zaoszczędzić czas. Czy wiesz, że przygotowanie Polityki prywatności z uwzględnieniem moich wzorów zajmuje ok. 15 minut? Tak, tylko kwadrans wystarczy, żeby przygotować jeden z najważniejszych dokumentów w Twojej działalności. Dodatkowe 10 minut potrzebujesz na dostosowanie swoich social mediów, newslettera i stopki e-maila.

Kim jestem?

Nazywam się Kinga Konopelko. Jestem radcą prawnym

Prowadzę szkolenia. Występuję jako prelegentka na konferencjach biznesowych. Dzielę się wiedzą i doświadczeniem w publikacjach prawnych. Współtworzę kursy i e-booki prawno-biznesowe wspierające biznesy on-line. Jestem m.in. autorką e-booka: „Spokojnie i bez stresu – 45 najważniejszych pytań o Twój biznes on-line. W branży e-commerce obsłużyłam ponad 300 podmiotów wdrażając RODO lub wdrażając inne prawne aspekty biznesu. Ich opinie znajdziesz poniżej.

Czy polityka prywatności mi wystarczy?

W ramach wdrożenia RODO, poza Polityką prywatności, powinieneś zadbać także o wewnętrzną dokumentację odnoszącą się do innych aspektów niż tylko Twojej działalności on-line. W skład takiej dokumentacji wchodzi m.in.

i wiele innych dokumentów.

Dodatkowo, jeśli prowadzisz działalność w Internecie i sprzedajesz dobra, usługi lub produkty cyfrowe (e-booki, wideo, szkolenia on-line), będziesz potrzebować Regulaminu Sprzedaży

Kupując Pakiet „Polityka prywatności + Regulamin + Wdrożenie RODO w pozostałych obszarach działalności” otrzymasz całość w niższej cenie. To najkorzystniejsza oferta. 

FAQ

Po złożeniu zamówienia, od razu otrzymasz dane do logowania do platformy, na której znajdziesz zakupione dokumenty. 
 

Możesz je pobrać, dostosować w zakresie wynikającym z instrukcji i dołączyć do swojej dokumentacji firmy w formie papierowej lub na dysku komputera.

Jeśli prowadzisz stronę www, działasz w social media, komunikujesz się z Klientami lub potencjalnymi Klientami e-mailowo, masz obowiązek udzielić użytkownikom informacji na temat tego, jakie dane są zbierane, jak przetwarzane i w jakim celu. Polityka prywatności jest dokumentem, który spełnia ten obowiązek, przez co ułatwia Ci życie i prowadzenie firmy. 

Niezależnie od tego, czy prowadzisz blog, stronę wizytówkową czy rozbudowaną stronę lub sklep internetowy, musisz wypełnić obowiązek informacyjny wynikający z RODO.

Koszt przygotowania Polityki prywatności na indywidualne zamówienia to cena 597 zł brutto. Jeśli działasz standardowo (prowadzisz blog, sklep internetowy, stronę wizytówkową), polecam Ci skorzystać z przygotowanym przeze mnie profesjonalnych wzorów dokumentów z instrukcjami w cenie 99 zł (instrukcje w treści dokumentu) – 197 zł brutto (instrukcje wideo + moje wsparcie on-line w razie pytań).

Koszt indywidualnego wdrożenia RODO wynosi od 2900 zł do 4500 zł, ale jego koszt ustalam indywidualnie po zapoznaniu z potrzebami firmy, jej strukturą i charakterystyką. 

Jeśli prowadzisz standardową działalność, polecam skorzystanie z Pakietu dokumentów „Samodzielne wdrożenie RODO”, dzięki którym zadbasz o ten obszar.  Koszt Pakietu to 650 zł.

Bardzo wiele wzorów dostępnych w Internecie to wzory nieaktualne i niezgodne z przepisami. 

Autor wzoru Polityki prywatności dostępnego do pobrania w Internecie nie bierze odpowiedzialności za treść tego dokumentu. Co więcej, bardzo często nawet nie wiesz, kim jest Autor dokumentu. 

W przypadku zakupu Pakietu dokumentów otrzymujesz dokumenty przygotowane przez radcę prawnego Kingę Konopelko. Dokumenty są objęte dodatkowo gwarancją zgodności z przepisami i uwzględniają aktualizacje. Taki wzór polityki prywatności gwarantuje jakość i spokój. 

Jeżeli przetwarzasz dane osobowe na swojej stronie internetowej to taki obowiązek nakłada na Ciebie rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Darmowy generator polityki prywatności podobnie jak darmowe wzory mogą nie uwzględniać tego co ważne w Twoim biznesie. 

Dokumenty, które stworzyłam działają podobnie jak generator, ale są przygotowane przez prawnika, są stale aktualizowane i zgodnie z przepisami.

W przypadku wzorów dostępnych w Internecie najczęściej otrzymujesz dokument z pustymi miejscami do uzupełnienia. Jeśli jednak nie znasz przepisów prawa, samodzielne ich uzupełnienie nie tylko może być dla Ciebie trudne, ale też może sprawić, że ostateczny dokument będzie niezgodny z wymogami i może stanowić podstawę kontroli podmiotów zewnętrznych.

 

W przygotowanych przeze mnie dokumentów każda luka przeznaczona do uzupełnienia jest szczegółowo opisana. Otrzymujesz ode mnie gotowe odpowiedzi, spośród których wybierasz tę odpowiadającą Twojej sytuacji. Krok po kroku przeprowadzam Cię przez cały dokument, tak żebyś mógł go dostosować do siebie sprawnie i bezproblemowo.

Nie wiem. I Ty też tego nie wiesz. I nie będziesz wiedzieć, dopóki prawnik nie sprawdzi Twojej strony.

Jako prawnik często analizuję Polityki prywatności. 99% sprawdzanych Polityk prywatności jest nieprawidłowa. Lepiej jest stworzyć od razu profesjonalną Politykę prywatności z wykorzystaniem moich wzorów niż samodzielnie próbować zająć się tym tematem a następnie zlecać jej analizę i korektę. Analiza i korekta to koszt kilkukrotnie przewyższający koszt Pakietu.

Plik cookie (tzw. ciasteczko) to plik z identyfikatorem wysyłany do przeglądarki internetowej przez serwer strony internetowej. Z racji tego, że umożliwia identyfikację użytkownika, podlega pod ochronę danych osobowych. 

Czy masz jeszcze jakieś pytania?

Jeśli tak, skorzystaj z formularza kontaktowego.

FORMULARZ KONTAKTOWY

Twoje dane przetwarzane są zgodnie z naszą Polityką prywatności, m.in. do celów komunikacji z Tobą i udzielenia odpowiedzi na Twoje pytania.