Jak sobie radzić w czasie wyprzedaży Black Friday od strony prawnej [2021 r.]?

[et_pb_section fb_built=”1″ admin_label=”section” _builder_version=”3.22″][et_pb_row admin_label=”row” _builder_version=”3.25″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_text admin_label=”Text” _builder_version=”3.27.4″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”]

 Przygotowałam dla Was dzisiaj praktyczne wskazówki:

  – jak przygotować się do Black Friday,

 – jak poradzić sobie po szale zakupów on-line.

  Dowiesz się także, jakie teksty są zabronione:) gdy jesteś Sprzedawcą, a przed jakimi tekstami się bronić, jeśli jesteś kupującym.  

 …..  

 Proszę Pana, Pan kupił towar przeceniony o 50%, w związku z tym zamiast 2 lat rękojmi za wadę rzeczy przysługuje Panu tylko 1 rok”

  ” Szanowna Pani, nie może Pani oddać tych 5 sukienek. Skoro kupiła je Pani po tak dużej promocji a towar był ograniczony, to niestety nie przysługuje Pani 14-dniowy termin na odstąpienie. Zablokowała Pani możliwość kupna tych towarów innym osobom”.

  „Drogi Panie, kupił Pan dostęp do e-booka w niższej cenie. Może nie było checkboxa, że nie rezygnuje Pan z prawa do odstąpienia od umowy, ale to przecież jest logiczne, że jak przesyłam ebook, który może Pan przeczytać, to to prawo Panu nie przysługuje”.

  No cóż.  

 Powiem krótko. Żaden z tych tekstów nie powinien być wypowiedziany:), a jeśli już nawet zostałby wypowiedziany, to nie ma żadnego uzasadnienia prawnego.


Dlaczego
? 

 Black Friday, Cyber Monday, sezonowe wyprzedaże, świąteczne promocje … Prawa konsumenta?

 

1. Żadne z tych wydarzeń nie znosi praw konsumentów. 

  

 2. Duża zniżka nie oznacza zmniejszenia czy ograniczenia praw konsumenta. 

!  Nie można stosować zasady – 50 % zniżka to 50% praw konsumenta !

  


 

 3. Duża zniżka nie pozbawia konsumenta prawa do skorzystania z rękojmi i reklamowania produktu na normalnych zasadach.

 

 Towar ma wadę? Można ją reklamować, nawet jeśli był kupiony w sezonie „wyprzedażowym”.

  

4. Duża zniżka, internetowy szał zakupowy nie pozbawia konsumentów prawa do zwrotu towaru w terminie 14 dni (chyba że są to produkty co do których możesz prawo do odstąpienia wyłączyć, jak np. produkty elektroniczne). 

Więcej o tym, co należy zrobić, żeby skutecznie uniemożliwić odstąpienie od umowy w przypadku produktów elektronicznych lub produktów „na zamówienie” znajdziesz w ebooku „Spokojnie i bez stresu – 45 najważniejszych pytań prawnych o Twój biznes on-line”.

 

Jeżeli nie zachodzą wyjątki,  które umożliwiają odmowę przyjęcie towaru (np. towar wykonany na zamówienie, zgodnie ze specyikacją Klienta) i Klient o tych wyjątkach został poinformowany, to prawo do odstąpienia przysługuje konsumentowi.

 Tak więc, w ramach leczenia „kaca pozakupowego” konsument może zdecydować się na odesłanie produktów.

  

Sam fakt kupienia produktów elektronicznych czy „na zamówienie” takich jak e-booki nie oznacza jednocześnie, że konsument rezygnuje z korzystania z 14-dniowego prawa do odstąpienia od umowy. 

 Warto o tych zasadach pamiętać, zarówno gdy się jest Sprzedawcą, jak i gdy się jest Kupującym.

 

  

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]